Antropologija Biologija Okoliš Prehrana Zdravlje i medicina Akcije

Antropologija

Prehrana i zdravlje

• Lažne kontracepcijske tablete otkrivene u Južnoj Americi

Tablete (foto: Wikimedia Commons)U novom istraživanju koje su znanstvenici objavili u časopisu PLOS ONE, utvrđeno je kako je 28% analiziranih kontracepcijskih tableta sakupljenih u Peruu krivotvoreno ili loše kvalitete. Dobar dio tableta je imalo krivi aktivni spoj, dok ...

Biologija

• Čimpanze vole čvrst krevet

Čimpanza u krošnji drveta C. alexandri (foto: David Samson)U novom istraživanju koje su znanstvenici nedavno objavili u časopisu PLOS ONE, utvrđeno je kako čimpanze prilikom odabira mjesta za spavanje biraju točno određene vrste drve...

Okoliš

• Neodrživo trošimo Zemljine izvore

Oblaci (foto: Wikimedia Commons)Čovjekovo trošenje Zemljinih izvora neodrživo je, poručio je glavni tajnik UN-a Ban Ki-moon i pozvao vlade, privatni sektor i civilno društvo na summit u New Yorku. Summit će se održati u rujnu radi izrade novog sporazuma o klimi 2015.

<...

Change the content of this template to fit your needs.

Aktualno

Kristina Duvnjak Objavljeno 23.04.2014 11:04:00

Otključaj tajne živog svijetaImate doma male avanturiste ili klince koje jedva možete odvojiti od enciklopedije o životinjama i ne znate što biste s njima? Pružite im priliku da otkriju blaga prirode s nama! Promatrat ćemo ptice, loviti leptire i svaku bubu koju ugledamo, proučavati biljke, tražiti skrivene tragove... Ima li boljeg načina učiti o zadivljujućoj raznolikosti svijeta oko sebe i važnosti očuvanja prirode od istraživanja pod vedrim nebom?

Behija Salkić Objavljeno 22.04.2014 10:04:00

Zemlja (foto: Wikimedia Commons)Svake godine se 22. travnja obilježava Dan planeta Zemlje. Početak obilježavanja ovog dana seže u sedamdesete godine prošlog stoljeća, a ideja za obilježavanje ovog dana potekla je od američkog senatora Gaylorda Nelsona.

Iz drugih medija Objavljeno 18.04.2014 11:04:00

Bakterije, ilustracija (foto: FreeDigitalPhotos)Probiotici su živi mikroorganizmi koji pozitivno utječu na održavanje mikrobiološke i imunološke ravnoteže u crijevu. Naš organizam predstavlja mjesto na kojem živi čitav jedan bakterijski sustav koji nazivamo mikrobiota i koji uvelike utječe na naš život, fiziologiju i metabolizam. Štoviše, tih malih, jednostaničnih organizama ima deset puta više nego naših vlastitih stanica.

Behija Salkić Objavljeno 18.04.2014 09:04:00

Mužjak i ženka vrste Neotrogla curvata tijekom parenja (foto: Yoshizawa et al.)U novom radu objavljenom u časopisu Current Biology, znanstvenici su opisali spiljske kukce s prilično neobičnim spolnim životom - ženka ima ''penis'', a mužjak ''vaginu''. Novo-opisani kukci pronađeni su u brazilskim spiljama te pripadaju rodu Neotrogla. Ovo je prvi opisani primjer u životinjskom svijetu gdje je došlo do zamjene genitalnog aparata.

Iz drugih medija Objavljeno 17.04.2014 16:04:00

Cimet (foto: Wikimedia Commons)Potaknuti svoje nepce na istraživanje i uživanje u novim okusima lako je uz začine. Od Istoka do Mediterana aromatične biljke osim što daju aromu i specifičan okus jelima, čine jela lakše probavljivima. Začini imaju i blagotvorna svojstva, djeluju antibakterijski i antiseptički, stimuliraju imunološki sustav, a neki čak i zagrijavaju organizam. Mnoštvo je različitih začina, svaki sa svojim specifičnostima i aromama. Ipak, cimet je začin dobro poznat svima što i ne čudi jer je upravo on jedan od najstarijih začina poznatih čovjeku.

Behija Salkić Objavljeno 17.04.2014 14:04:59

Invazivna bubamara, Harmonia axyridis (foto: Wikimedia Commons)Europska unija mora poduzeti hitne mjere kako bi zaustavila širenje invazivnih vrsta koje prijete lokalnim vrstama biljaka i životinja diljem Europe, navodi se u novom radu koje su objavili irski znanstvenici. Procjenjuje se kako invazivne vrste Europu godišnje koštaju 12 milijardi eura. Zbog toga bi EU trebala napraviti dugoročnu strategiju koja će se provoditi na europskoj razini kako bi se ovaj ozbiljan problem zaustavio.

Ana Miletić Objavljeno 16.04.2014 14:04:00

Dio lista (foto: Wikimedia Commons)''Kada je pravda, da ostane pravda; kada je nepravda, da se napravi pravda.'' - Carl Schurz

Ostaci biljaka, kao što su komadi drveta, sjemenke, plodovi, lišće, grančice i slično mogu se naći skoro svugdje. Ukoliko se radi o mjestu zločina, taj biljni materijal može predstavljati dokaze. Grana forenzike koja se bavi biljnim dokazima naziva se forenzička botanika.

Prijatelji