Antropologija Biologija Okoliš Prehrana Zdravlje i medicina Akcije

Antropologija

• CSI: Biljke u forenzici! - 1. dio

Dio lista (foto: Wikimedia Commons)''Kada je pravda, da ostane pravda; kada je nepravda, da se napravi pravda.'' - Carl Schurz

Ostaci biljaka, kao što su komadi drveta, sjemenke, plodovi, lišće, grančice i slično mogu se naći...

Prehrana i zdravlje

• Opojni cimet

Cimet (foto: Wikimedia Commons)Potaknuti svoje nepce na istraživanje i uživanje u novim okusima lako je uz začine. Od Istoka do Mediterana aromatične biljke osim što daju aromu i specifičan okus jelima, čine jela lakše probavljivima. Začini imaju i blagotvorna svojstva, ...

Biologija

Okoliš

Change the content of this template to fit your needs.

Aktualno

Jelena Likić Objavljeno 14.04.2014 14:04:00

Obojene pisanice (foto: Wikimedia Commons)Ovaj tjedan ne mora predstavljati još jedne u nizu užurbanih blagdanskih priprema, već uz malo vremena i truda, jedno poslijepodne možete iskoristiti u preduskršnjoj obiteljskoj radnoj akciji. Zaposlite ruke malih i velikih te umjesto umjetnih boja za uskršnja jaja iskoristite namirnice koje imate u hladnjaku, ostavi i blagovaonici i pokušajte obojati pisanice za uskršnji stol na sasvim prirodan način. Evo kako.

Behija Salkić Objavljeno 16.04.2014 10:04:48

Večera (foto: FreeDigitalPhotos)Niže razine šećera u krvi mogle bi biti odgovorne za dio bračnih svađa, navode znanstvenici u novom istraživanju objavljenom u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences. Znanstvenici su tijekom 21-dnevnog eksperimenta svake večeri mjerili razine šećera u krvi kod bračnih parova te su uz pomoć tih rezultata mogli predvidjeti koliko će osobe biti ljute na svoje supružnike tijekom iste večeri.

Biologija.com.hr Objavljeno 15.04.2014 11:04:59

Gnijezdo bijele rode s ptićima (foto: Luka Jurinović)Roda (Ciconia ciconia) je jedna od čovjeku najpoznatijih i najbližih ptica. Svake godine rode prelaze tisuće kilometara i dolaze na svoja gnjezdilišta u Hrvatskoj. I ove godine će, kao i prethodnih, doći u naselja i na krovovima, dimnjacima i stupovima obnoviti gnijezda i podići svoje mlade.

Iz drugih medija Objavljeno 14.04.2014 11:04:11

Zdrav ručak (foto: FreeDigitalPhotos)Časopis The Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics donosi nam rezultate zanimljive studije koja povezuje optimizam ispitanica sa zdravim prehrambenim navikama.

Behija Salkić Objavljeno 14.04.2014 10:04:30

Rekonstrukcija izgleda vrste Leclercqia scolopendra (Jeff Benca/UC Berkeley)Obično kada vidimo slike koje rekonstruiraju izgled prvih kopnenih biljaka, ne vidimo ništa posebno ili glamurozno. Naime, te prve biljke su bile prilično jednostavne, a danas se ne bismo niti okrenuli za njima, pored cijele raznolikosti biljnog svijeta koja nas okružuje. U novom radu objavljenom u časopisu American Journal of Botany student sa Sveučilišta u Berkeleyju je opisao vrstu crvotočine koja je rasla prije 400 milijuna godina, ali je uz opis priložio i nevjerojatno detaljan crtež te prastare biljke.

Behija Salkić Objavljeno 11.04.2014 15:04:09

Fosilizirani embrij (foto: Broce et al.)Znanstvenici sa Sveučilišta u Missouriju otkrili su preko 140 fosiliziranih embrija iz perioda Kambrija. Kambrij je vremenska epoha tijekom koje se na Zemlji po prvi puta pojavila većina morskih beskralješnjaka. Novootkriveni fosilni embriji pripadaju morskim organizmima iz tog perioda, a istraživanje je objavljeno u posebnom izdanju časopisa Journal of Paleontology.

Behija Salkić Objavljeno 10.04.2014 16:04:22

Kunić (foto: Wikimedia Commons)Novo istraživanje objavljeno u časopisu American Journal of Veterinary Research navodi kako bi kunići koji žive u zatvorenim uvjetima mogli patiti od nedostatka vitamina D. To se prvenstveno odnosi na kuniće koje ljudi drže kao kućne ljubimce ili one koji se koriste u laboratorijskim istraživanjima. Nedostatak vitamina D bi mogao utjecati na kardiovaskularno zdravlje, oslabiti imunološki sustav te dovesti do problema sa zubima. Sve to bi moglo utjecati i na rezultate laboratorijskih istraživanja na kunićima.

Prijatelji